Приятен слънчев ден

Приятен слънчев ден,  който няма никакъв смисъл да изкарваме в София. Съвсем лежерно се натоварихме в колата и хайде… към Костенски водопад. Разбира се, там вече се бяха събрали нашите дружки планинари – след снежната разходка до Черни връх от предния ден сега им се скитосваше в горите на Рила.

Част от нас, по-сънливите, се качихме с кола до х. Гургулица и извозихме раниците на ентусиастите, решили да изприпкат до горе. А там е много приятно – топличко и осеяно с минзухари.

Настанихме се и се разделихме на две – едните към тамошният водопад, другите по червената маркировка към Белмекен. Малко изненадани, че първата група още не беше стигнала хижата, дадохме контролно време на хижаря и тръгнахме. Аз бях в групата, която водеше Венко, а той от както е тръгнал по планините все върви на горе…., едни такива маршрути ги избира, че пот се лее от челото му (на останалите също). „Скобелевски” маршрути им казва. Но пък си беше разнообразно, кално, снежно хлъзгаво, тук-там маркировката ни убягваше.

И разбира се си имахме чудо. Макви сбъдна свое желание. Още на тръгване мрънкаше, че е забравил да си купи лукчета и не щеш ли на един от разклоните, там зад едно дърво, което само той видя, намери пакетче лукчета. Запечатани. С два дни изтекъл срок на годност. Усмихна се, изчисти в снега пакетчето и ни почерпи с огромно удоволствие. Беше щастлив.

Повървяхме още час, шегувайки се с желанията на Макви и газейки в снега, докато стигнахме гъста гора и стръмна пътека. Разумът надделя – вече минаваше четири следобед и ни чакаше път на обратно. На връщане към хижата се попързаляхме малко по дупета надолу по стръмнините. Там другите вече ни чакаха край топлата печка. Ентусиастите ни разказаха, как се забавили „проучвайки” района на няколко пъти и после отишли и те до тамошния водопад. Явно всички се бяхме разходили доволно. Последва хубав огън на полянка, край боровете, пивко червено вино, някое друго хоро и приятни спомени.

Участваха: Албена, Дида, Тина, Мариян, Йони, Бен, Чеми, Макви, Венко, Ани, Бойка, Детелин, Светла, Лия-Лора, Краси, Борислава

4 март

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *